بیش از یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ی دانشگاه اهدا شده است

بیش از یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ی دانشگاه اهدا شده است


بیش از یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ی دانشگاه اهدا شده است

رئیس کتابخانه، مرکز اطلاع‌رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز از اهدای یک هزار و ۸۰۶ نسخه کتاب به این کتابخانه از آذرماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

دکتر منصور کوهی‌رستمی به مناسبت هفته‌ی پژوهش و فناوری  درباره‌ی فعالیت‌های بخش فهرست و آماده‌سازی این کتابخانه، بیان کرد:  در این مدت ۴۴۲ نسخه کتاب فهرست نویسی و سه هزار و ۲۲۰ جلد کتاب نیز آماده‌سازی شده است.

وی گفت: از آذرماه سال گذشته تاکنون سه هزار و ۹۸ نفر در این کتابخانه عضو شده‌اند؛ همچنین ۱۰ هزار و ۳۵۳ کتاب به امانت داده شده است و ۹ هزار و ۲۹۷ کتاب بازگشت داشته است و درخواست تمدید چهار هزار و ۴۹ کتاب به ثبت رسیده است.     
رئیس کتابخانه، مرکز اطلاع رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در این مدت ۲۱۰ منبع در قالب پایان‌نامه‌های فارسی، پایان‌نامه‌های لاتین، کتاب‌ها و مقالات الکترونیکی از خارج و داخل کشور تامین شده است.

کوهی‌رستمی از تهیه‌ی سالنامه‌ی آماری کتابخانه به عنوان یکی از فعالیت‌های بخش اسناد نام برد و گفت:  همچنین ۷۵۰ عنوان کتاب شامل انتشارات دانشگاه، خوزستان‌شناسی، اسناد عام و کتب هنری به این کتابخانه وارد شده و تصحیح این کتاب‌ها نیز انجام شده است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «از آغاجری تا استرالیا؛ اتوبیوگرافی مرحوم دکتر زاهد بیگدلی» گفت: در بخش ثبت نیز ۴۴ فعالیت در حوزه‌ی تاریخ شفاهی، تدوین ۲۰ زندگی‌نامه، تهیه‌ی دو زندگی‌نامه‌ی یاوران علمی دانشگاه و... انجام شده است.

رئیس کتابخانه، مرکز اطلاع رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: در بخش پایان‌نامه‌ها نیز فهرست‌نویسی و سازمان‌دهی ۴۳۰ عنوان پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، دیجیتال‌سازی ۵۳۹ عنوان پایان‌نامه، تسویه حساب یک هزار و ۲۰۴ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سامانه‌ی آموزش، صدور یک هزار و ۹۱ گواهی ایرانداک در سامانه انجام شده است.

کوهی‌رستمی اضافه کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون دانشجویان از۷۳۵ عنوان پایان‌نامه‌های دیجیتالی این کتابخانه استفاده کرده‌اند.

وی، افزود: در بخش نشریات، مجلات و پایگاه‌های اطلاعاتی کاربران این کتابخانه ۱۹ هزار و ۷۸۱ دانلود مقاله لاتین، دو هزار و ۱۰۰ کتاب و پایان‌نامه‌ی لاتین، ۱۳ هزار و ۹۶۹ مقاله‌ی فارسی را دانلود کرده‌اند.

گفتنی است هفته‌ی پژوهش و فناوری استان خوزستان ۲۶ آذرماه تا یکم دی‌ماه امسال برگزار شد.